GÜNMARLAS
Pirelli BKT Jantsa Mutlu
Ana Sayfa Ana Sayfa Site Haritası İletişim
Bg
HİZMETLERİMİZ > Far Ayarı ve Nitrojen Dolumu >
FAR AYARI     NİROJEN DOLUMU  

Günümüzde araç muayene istasyonlarından edindiğimiz bilgilere göre bir günde teste giren araçlar %50- 60 oranında FAR AYAR bozukluğundan muayeneden kalmaktadır.

TÜV Muayene istasyonlarında FAR AYAR işlemi bilgisayarlı cihazlarla yapılmaktadır.

FAR AYAR işleminde en önemli konu, araç farı ile cihazın birbirlerine doğru ve tam olarak hizalanmasıdır.
Hizalama işlemi test merkezimizde kullanmakta olduğumuz çift lazerli cihazlarımız ile kusursuz olarak yapılmaktadır.

Doğru hizalamayı yaptıktan sonra bilgisayar ekranında cihazın yönlendirmesi sonucu far ayar işlemi kullanıcı hatasına pay bırakılmaksızın gerçekleştirilir.

Doğru ayar noktası bulunduğunda cihaz ekranında yazılı ve sesli olarak OK uyarısı vermektedir.

Her araç farı farklı eğim açılarına sahiptir, bu açılar kaputu açtığınızda farın üst bölümünde ya da yan kısmında OEM üretici tarafından belirtilmiştir. Bu eğim açısına göre FAR AYAR cihazı ayarlanabilmelidir.

Aksi takdirde yapılan ayar ve ölçüm hatalı olmaktadır. Kullandığımız cihazlarda eğim açısı cihaza manuel ve elektronik olarak tanıtılmaktadır.

İşlem sonucunuzu FAR AYAR cihazımızın yazıcısından çıktı olarak alabilirsiniz.

Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.

Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye hiçbir zararı yok.
Düşman OKSİTLENME !

Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.

Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

Lastik bünyesindeki:

a- Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)

b- Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)

c- Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar

vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.

© 2012 Günmarlas | Gizlilik & Güvenlik Powered by Linesis